mandag 22. oktober 2007

Mitt liv i afrika



Jepp, da er jeg tilbake fra Mbale, og synes det var paa tide med noen bilder mens dere venter paa neste blogginnlegg. Som forhaapentligvis kommer i morra!

Men enn saa lenge faar dere sjekke bildene og skrive kommentarer!





Her onsker Margrethe velkommen til vaart nye hus.

Er det ikke idyllisk? Akkurat passe stort og med masse buskevekster foran.



Og her er utsikten fra kjokkendora vaar. Dette er da altsaa hagen bak huset vaart.


Ser ikke saa veldig idyllisk ut akkurat her, men det er den altsaa!


Masse hoener og barn som pleier og loepe rundt her...


Her er vaar faste spesialitet. Makaroni med smoer og krydder. Vi er ikke blitt saa gode paa kokinga enda, men det kommer. Her i lys av vaar laterne som tas i bruk naat strommen gaar. Den kommen godt med for aa si det saan!


Jepp, Uganda er vakkert. Ikke noe mere og si!


Dette er Lake Viktoria, ca. 30 min paa utsiden av Kampala!

Hvis noen av dere er bekymra for at vi ikke skal like maten her, kan vi berolige dere med at vi har nok av nodproviant. Sjokoladen er en stor hit paa kontoret, og gaar ned paa hoykant!


De forste dagene trodde vi at vi bodde alene i huset vaart. Men det viste seg aa vaere veldig feil. En dag vi kom hjem fra jobb fant vi denne stakkaren her dod paa kjoekkengulvet. Men det var tydelig en viktig person, for mange mange maur hadde kommet for aa foelge i begravelsen.

Her er da Ugandas nasjonalfugl, som jeg dessverre ikke husker navnet paa i farten. Men den er ihvertfall veldig fin syns jeg. Denne labbet rolig rundt blant oss i Entebbe zoo.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅ! E vil au! -sigrun-

Anonym sa...

kjempeartig med bilde-oppdatering, kristin! du er god på sånt; å kombinere tekst og bilder. flaks for oss her hjemme. =)

Hanneklem

Unknown sa...

Haha, jeg skimter hele TRE vestlandslefsepakker! STOLT av deg, Kristin! :D