torsdag 24. januar 2008

Et helt hverdagslig blogginnlegg...

Her er vi sammen med supervisoren vår, og Presten i Luwero!

Herlig gjeng....=)


Nå tar det av på blogginnleggene her, har faktisk allerede doblet antallet siden desember. Men akkurat i dag var det litt lite å gjøre på, så da tenkte at" Tja, hvorfor ikkje skrive eit blogginnlegg" Og hvis du faktisk kikka inn på sida her i dag, var det vel i håp om å se noe nytt...??

Så her får du rett og slett et enkelt innblikk i min afrikanske hverdag:

I dag er det 28. januar, og i prinsippet er vi midt i tørke tia, men pga. dn globale oppvarmingen (som man sier) er det faktisk på kanten til yr, og en levlig tempratur.

Det er kontordag, det vil si at jeg tiden blir brukt til snakking, snakking og litt mer snakking med resten av staben i CHRISC/Strømme, litt skriving til web side og sånn. Og som løpejente for "the big man" (også kalt national Cordinator)
Det høres kanskje kjipt ut, og ikke akkurat ut som jeg redder verden, men det er litt digg med noen avlapningsdager på kontoret også. Og med å løpe rundt og snakke med alle, lærer jeg ganske så mye om CHRISC/Strømme og uganda etterhvert, om jeg må si det selv.

Forrige uke derimot, var vi ikke så rolig. Da var det Kicking Aids Seminar som stod på programmet, og denne gangen var det vi som skulle undervise! Det kan til tider være en utfordring og skulle lære opp mange hundre ungdom om hvordan HIV/AIDS smitter ol. men fy søren, e lærer jo masse sjøl også, og den infoen trengs virkelig! For mange steder lever folk i troa på at det kun er jenter som blir smitta og andre falske rykter!

Det var ganske så mange folk der...!

Den ene dagen var vi også med på en turnering, langt ute i bushen. Det var en helt vanlig lørdagsturnering, på et sted nesten like lite som Birkeland, ihvertfall mere øde, men tipp hva, det var 900 mennesker der. og over 40 lag spilte! Tenk om vi kunne hatt sånn oppslutning på O`store sommercup på Idrettsplassen! Det hadde vært saker!


Med tradisjonell dans og musikk, fotball og nettbakk turnering, og bryting, ludo og andre små konkuranser, var det en meget innholdsrik dag langt inni hjertet av Afrika!




Tradisjonell dans er alltid populært. Her gjelder det å shake på alt man har!

Veldig facinerende, men innmari vanskelig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kristin nå e det snart fjorårstreff, komme t å savna deg masse der! Bra å se at du har det fint, å eg glede meg masse t å se deg igjen :) Klem Victoria

Anonym sa...

kristin, min lille engel! mohaah, saa goj aa lese bloggen din, synd eg som regel faar gjort d.. men d e pga daarlig internett alsaa ISJE at eg isje har lust., GLEDe meg masse masse te fredag, hallemin eg begynne aa faa abstinenser av aa isje snakke me dokker to.. assaa har det vel egentlig bare gaat to uker. eg prove aa ta foelge me emmanuel te kampala men e redd han isje faar penger av cro foer lordag. e livredde for aa krasja som dokker, menmen..vis eg kjoere aleine ska dokk verfal faa oppdateringer underveis. mi prades snuppa!! klem fra maria

Margrethe sa...

heia du! Ja du Kristin det er virkelig kjekt å lese bloggen din, og det virker som du har det suuupert!!!banange!!..gleder meg til kjell og margethe kommer:)

ps: you didn`t know, but I really love chocolate!!tihi..*happy face*

Gpet sa...

Ok lile venn