fredag 28. september 2007

Happy ending!



Da var høstkurset på Hald avsluttet, og jeg er nok en gang tilbake på trygge Birkeland!
Hvor jeg for tiden sitter uten venner, familie og bad. Men klager ikke, det er bare en tilvenning til Uganda (ja, for jeg skal altså til uganda, og ikke ukraina som mange tror)
I går var det avslutningsfest eller vi kan vel egentlig si avslutningsdag. Det var jo litt vemodig og måtte si hade nå som vi endelig begynte å bli kjent. Men vi skal jo ha tidenes lengste reunion i mai og juni, så det blir bra!

Mariah og Margrethe på avslutningsfest

Men det må sies at den siste uka på Hald gikk alt min vei, det var en flott uke!
Jeg begynner med lørdag! Det var menighetscup i Kr.sand og vi reiste glade og fornøyde inn til byen, hvor vi for det første nesten fikk gratis buss til gimle, hvor jeg så traff tre fra Nordfjord, fikk kjøpt KRIK genser på super salg, og fikk heia fram alle lagene våre til 16. dels finale (hvor det forsåvidt stoppet) på kvelden var vi en livlig og tverkulturell gjeng på Veras pizza før møte i domkirka, og takket være Lisbeth og bilen kom vi oss heim...=)

Janki på Menighetscupen!

Så var det søndag: Jeg vant nesten settlers (aldri være nærmere, så jeg er glad), så dro vi til byen, med nevnte bilen til Lisbeth, hvor jeg plutselig traff på hele halve slekta mi, det gjorde at kveldsen ble byttet ut med kaffikos...så hadde jeg en omvisning med pamela i Kr.sand og da vi skulle vise henne Snopebutikken, hendte det man bare drømmer om eller ser på film, vi kunne ta så mye vi ville, GRATIS!! Så var det tid for Salem, og det var tidenes møte, helt sant!
Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag går i et Jaffs. Men himla bra dager med leking (en hel undervisningsdag med bare lek!!), god mat, henting av bil, besøk hos grandtante (som selvsagt fører til mye kake og godord) praise and praier med overivrige internasjonale studenter, Johannes som plutselig har fått det for seg at sangen "Vi drar fra Birkeland og helt til Lillesand" er tidenes sang og synger den hele tiden, det er jo positivt for en patriot som men. Og sist men ikke minst må jeg nevne Secret friend. Utrolig koselig, ble beriket med godis, godord, dospray og fluesmekker, for en venn:D
Det var altså slutten på seks flotte uker på Hald. Hvor jeg har lært mye, begynt å snakke engelsk (jepp, helt sant, og ja jeg blir forstått) lært at vinking ikke er det samme i norge og afrika og at helgen på engelsk er gravid på fransk...godt jobba Oda!
Men om 4 døgn er det "Helt fra Birkeland, og til uggabuggaland!"


P.S. En liten rettelse. Fikk nettop på øret at jentene faktisk kom helt til kvartfinalen. Unnskyld Helene og dere andre! Veldig stolt av dere!



Team Uganda!!!

5 kommentarer:

Helene sa...

Finfint, kristin:) ..men du, ville bare legge til at jentelaget faktisk kom helt til kvartfinalen..etter å ha vunnet én kamp;) hehe.
masse god tur!

Hanne sa...

Kristin! Jeg gleder meg på dine vegne, men savnet kommer til å bli stort. Du er så bra, du, så hils Margrethe fra meg og si at ho må ta godt vare på deg til du kommer tilbake. I love you, girl.

<3

margrethe sa...

hei du! vi snakka om å ha med ein del bilder og sånn til å pynte opp i leiligheten..ehh...eller nærmere sagt rommet vårt..hhmm...hadde vore kozy med et fra Uganda-teamet(missing kamera vettu:)) og Kristin, eg skal passe på deg vettu!!

Eirik sa...

Takk for at du holder liv i bloggen min med kommentarer, om enn anonyme:) Og takk for at du blogger masse, for det er kewlt!

Kristin! sa...

Takk for kommentarer folkens:D Blir så glad altså!
Margrethe: Det var en kjempe idè`, stjal bildet fra Lisbeth sin blogg, men skal se å få fremkalt det til skuret vårt!
Eirik hårlaus: Må jo utnytte anonyme kommentarer der det går...=)