fredag 14. september 2007

Hald nytt!







Tjohei, da var det hjemreisehelg, og jeg sitter barnevakt i oslo! Har klart meg fint til nå vil jeg påstå, verdens søteste unge er fortsatt like hel, spist mye mat og sover nå søtt i sin vogn. Så da tenkte jeg det var på tide med litt blogging! Er liksom så mye lettere å skrive når man ikke har 20 syngende og snakkene elever på siden av seg.
For det er slik hverdagen min er på hald! Internasjonale elever er ikke så sjenerte som oss norske ( ja, jeg er faktisk litt sjenert på hald...eller ja, litt ihvrtefall...) Jeg blir stadig vekk omringet av dansende og syngende afrikanere eller serbere, eller så komme asiaterne bort og spør om jeg er smårips... Men for all del, det er en herlig gjeng! De fikk moiler for noen dager siden, det var et syn, de satt der og gikk ut og inn av menyen i en time, det var jo nesten som å være i himmelen! Ting som vi ser på som helt naturlig, ser de på som litt mindre naturlig....: Kan jeg gi klem til kjæresten min før vi er gift? Er du gal...! Hæ, må jeg kunne svømme for å hoppe ut i vannet! Kan jeg se på læreren når jeg snakker til han? Jepp, sånn er det å være Norsk!!
Jeg tror jeg liker å være norsk, vi har det så godt som norske! Det er noe av det vi lærer på Hald! Vi har undervisning hver dag, fra klokka 0900 - 1600. Mye bra, mye viktig, mye på engelsk...men begynner å lære det også! Så er skoledagen slutt og internatlivet begynner. Jeg har lært meg settlers, endelig, og jeg har blir raskere i Ligretto! Hurra for det!!
To uker hat vi gått på Malaria medisin, da hadde vi masse sære drømmer og noen ble på kanten til psykotiske, mye nyttig å lære på hald!! norskkveld har vi også hatt, med russedress og disco. Da var det fest og glede til langt på natt. Rart at en sånn bukse kan forandre et menneske så totalt!
Ellers går det mye i daffing, spising av is og sjokolade (jeg og maria har funnet en super sunn sjokoladekake, takk og lov for den!)snakking, leeing, læring av språk og fotografering!
Men nå må jeg sjekke hvordan det går med den lille tasseladden ute i vogna!
Lev livet, kjøp fair trade og skriv kommentar!






















6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Takk for anonyme kommentarer. Kult å tenke på at du befinner deg nøyaktig èn etasje under meg. Kommer du opp snart? Jeg venter i spenning..

klemfraduvethvem. =)

Lisbeth sa...

Hei Kristin! Skal si du har vært aktiv her i det siste, merker jeg har litt å ta igjen. Nå skriver jeg faktisk fra min splitter nye data som endelig er kommet,hurra!!! det er vel egentlig bare enda en grunn til at jeg burde oppdatere bloggen snart. Men foreløpig er det gøy å lese på din:)

Eirik sa...

For et nydelig bilde der!

Anonym sa...

Klarte ikke å finne noe negativt jeg Kristin, synes du skriver bra. Flink til å ta bilder er du og;) Går det ann å få oppskriften på de kaka før du drar eller? Du skylder meg en kakeoppskrift.

Helene sa...

kristin er morsom
kristin er kul
kristin skal til uganda kjempesnart!
kristin har en bra blogg

take care søte deg:)

margrethe sa...

Kristin bloggen din er gøy! maSSe fine bilder;) og mye spennende å lese...Nå er det bare 1-2 dager igjen!